Kaebuste menetlus

Kaebuste esitamise kord

Kaebuste esitamise kord Canna b2b, s.r.o., registrijärgne aadress Žižkova 708, Příbram II, 261 01, Tšehhi Vabariik, äriregistri number: 02023024, maksukohustuslase number: CZ02023024, registreeritud Praha linnakohtu äriregistris numbri all C 214621 (edaspidi „Müüja“) poolt internetiaadressil www.cannabizoo.com asuva veebipoe kaudu füüsilistelt isikutelt – tarbijatelt (edaspidi „Ostja“) kaupade müümise ja teenuste osutamise kohta (edaspidi „Kaebuste esitamise kord“). 

I. Üldsätted

  1. Kaebuste esitamise kord. Käesolev kaebuste esitamise kord on müüja tarbijatele kehtivate üldtingimuste (edaspidi „ÜT“) lahutamatu osa ja kirjeldab müüjalt ostetud kaupade või teenuste kohta kaebuste esitamise korda.
  2. Ostja kohustus tutvuda. Ostja on kohustatud enne kaupade või teenuste tellimist tutvuma kaebuste esitamise korra ja ÜT-ga.
  3. Ostja nõusolek. Lepingu sõlmimise ja kaupade vastuvõtmisega või teenuste vastuvõtmisega müüjalt nõustub ostja käesoleva kaebuste esitamise korraga.
  4. Mõisted. Käesolevas kaebuste esitamise korras sisalduvad mõisted on ülimuslikud SOP-is sisalduvate mõistete suhtes. Kui mõiste ei ole käesolevas kaebuste esitamise korras määratletud, mõistetakse seda SOP-is antud tähenduses. Kui mõistet ei ole määratletud ka seal, mõistetakse seda kohaldatavate ja kehtivate üldiselt siduvate õigusaktidega antud tähenduses.
  5. Kohaldatavad õigusaktid. Kaebuste käsitlemine toimub vastavalt seaduse nr 89/2012, tsiviilseadustiku ja seaduse nr 634/1992, tarbijakaitse seaduse, mõlema muudetud redaktsiooni sätetele. 

II. Kaebuse esitamise tingimused

  1. Kaebuse esitamise viis. Ostjal on õigus esitada kaebus järgmiselt:
    1. müüja asutuses selle lahtiolekuajal
    2. kirjalikult müüja asutuse aadressil: Canna b2b, s.r.o., Pražská 145, Příbram II, 261 01, Tšehhi Vabariik.
  2. Kaebuste esitamine. Kaebuste korral võib müüjaga ühendust võtta ka telefonil +420 774 243 752 või e-posti aadressil contact@cannabizoo.com.
  3. Kaebuste esitamine ostja poolt. Ostja peab müüjale üle andma/saatma kaebuse esemeks oleva kauba koos kõigi selle osadega ja nõuetekohaselt täidetud kaebuse vormiga, mille näidis on allalaaditav siit. Ostja võib kaebuse esitada ka Retino platvormi veebipõhise kaebuse vormi kaudu või muul müüja poolt juhendatud viisil. Retino platvormi kasutamisel ei ole vaja lisada trükitud kaebuse vormi, kui kogu kaebusega seotud teave on nõuetekohaselt täidetud veebis. Ostja peab kaebusele lisama asjakohase arve või tõendama muul usaldusväärsel viisil, et ta on kaebuse esemeks oleva kauba ostnud müüjalt. Kui ostja ei lisa kaebuse vormi kaebuse esemeks olevale kaubale või ei täida seda nõuetekohaselt (trükitud või elektroonilisel kujul Retino platvormi kaudu), võib müüja kaebuse tagasi lükata.
  4. Täielikkus üleandmisel. Ostja on kohustatud kaebuse menetlemiseks üle andma kauba täielikus seisukorras. Kui ostja ei anna kaupa üle täielikus seisukorras ja kauba täielikkus on vajalik väidetava puuduse olemasolu kindlakstegemiseks ja/või selle kõrvaldamiseks, algab kaebuse menetlemise tähtaeg alles pärast puuduvate osade üleandmist.
  5. Hügieen üleandmisel. Kaebuse esitamisel on ostja kohustatud kauba üle andma hügieenieeskirjade ja üldiste hügieenireeglite kohaselt puhtana. Müüjal on õigus kaebus kauba kohta tagasi lükata, kui kaup ei ole üle antud hügieenieeskirjade ja üldiste hügieenireeglite kohaselt.
  6. Transporditeenusega saatmine. Kui ostja saadab kauba müüjale või teeninduskeskusesse transporditeenusega, on ta kohustatud pakkima kaebuse esemeks oleva kauba sobivasse ja piisavalt kaitsvasse pakkematerjali, mis vastab transpordi nõuetele, et see transpordi käigus ei saaks kahjustada. Purunev kaup tuleb märgistada vastavate sümbolitega. Ostjal on õigus nõuda kaebuse esitamisega seotud mõistlike kulude hüvitamist.
  7. Ostja koostöö. Ostja on kohustatud müüjale osutama kogu vajalikku koostööd, et kontrollida väidetava puuduse olemasolu ja seda kõrvaldada (sh toote testimine või lahtivõtmine).
  8. Puudustest viivitamatu teavitamine. Puudustest tuleb müüjale teatada viivitamata pärast nende avastamist. Teavitamata jätmine võib kaasa tuua kaebuse tagasilükkamise.
  9. Tavaline kulum. Tavalist kulumit ei loeta kauba puuduseks.
  10. Ostja poolt põhjustatud puudus. Ostjal ei ole õigust puuduliku täitmise tõttu tekkinud õigustele, kui ostja on puuduse ise põhjustanud.
  11. Kasutatud ja defektiga kaupade müük. Kui kaup on juba kasutatuna müüdud, ei saa nõuda defekte, mis vastavad kauba kasutamise või kulumisele, mis oli kaubal ostja kätte saamisel. Kui kaup on müüdud madalama hinnaga, kuna sellel on müügihetkel (kuigi uus) juba defekt, ei saa nõuda defekte, mille eest ostuhinda on alandatud. Müüja on kohustatud ostjat teavitama kauba puudusest ja puuduse olemusest, kui see ei ole müügi iseloomust juba selge.
  12. Kauba kahjustuse riski üleminek. Kui puudus tekib pärast kauba kahjustuse riski üleminekut müüjalt ostjale müüja kontrolli välise sündmuse tagajärjel, ei vastuta müüja sellise puuduse eest.
  13. Kaebuse eseme andmed ja teave. Kauba kaebuse menetlemiseks vastuvõtmisel ei vastuta müüja ostja andmete ja teabe eest, mis on salvestatud kaebuse eseme osaks olevatele kõvaketastele, mäluseadmetele või muudele andmekandjatele, ega selliste andmete ja teabe kadumise eest.
  14. Toote remont volitatud teeninduskeskuses. Õigus toote remondile võib kasutada ka asjaomases volitatud teeninduskeskuses. Ostja võib kauba kohale toimetada isiklikult või transporditeenuse abil. Volitatud teeninduskeskuste nimekiri on esitatud garantii sertifikaadis või müüja võib selle ostjale nõudmisel esitada.
  15. Kaebuse kättesaamise kinnitus. Müüja kinnitab ostjale kaebuse kättesaamise. 

III. Garantiiperiood

  1. Nõuete esitamise tähtajad. Ostjal on õigus nõuda puudustest tulenevaid õigusi üldiste õigusnormidega ettenähtud tähtaja jooksul, kui müüjaga ei ole kokku lepitud pikemat tähtaega.
  2. Vastutus puuduste ja kvaliteedi eest. Vastutus puuduste ja kvaliteedi eest on tarbijate suhtes täpsemalt reguleeritud SOP-i artiklis VII, millega ostja saab tutvuda siin

IV. Kaebuste menetlemine

  1. Käitlemise tähtaeg. Müüja või tema volitatud töötaja teeb kaebuse kohta otsuse viivitamatult või keerulistel juhtudel 3 (sõnaga: kolme) tööpäeva jooksul. See periood ei sisalda aega, mis kulub defekti ekspertiisiks, sõltuvalt toote või teenuse liigist. Müüja lahendab pretensiooni 30 (sõnadega: kolmekümne) päeva jooksul alates pretensiooni esitamise kuupäevast, kui Ostjaga ei ole kokku lepitud pikemas tähtajas. Kui Ostja ei võta asja üle mõistliku aja jooksul pärast seda, kui Müüja on teda teavitanud võimalusest kaup pärast remonti üle võtta, kuid mitte hiljem kui 30 (sõnadega: kolmekümne) päeva jooksul, on Müüjal õigus saada ladustamise eest tasu summas 100 Tšehhi krooni (sõnadega:  sada Tšehhi krooni).
  2. Kaebuste menetlemise meetodid. Kaebusi saab käsitleda järgmistel viisidel:
    1. Kui toode on defektne, võib Ostja nõuda selle eemaldamist. Omal äranägemisel võivad nad nõuda uue defektideta eseme tarnimist või kauba parandamist, välja arvatud juhul, kui valitud defekti kõrvaldamise meetod on võimatu või ebaproportsionaalselt kulukas võrreldes teise meetodiga; seda hinnatakse eelkõige seoses puuduse olulisusega, väärtusega, mis kaubal oleks ilma puuduseta,  ja kas puudust on võimalik kõrvaldada muul viisil ilma ostjale olulisi ebamugavusi tekitamata.
    2. Müüja võib keelduda puuduse kõrvaldamisest, kui see on võimatu või ebaproportsionaalselt kulukas, arvestades eelkõige puuduse olulisust ja väärtust, mis asjal oleks ilma puuduseta.
    3. Ostja võib nõuda mõistlikku allahindlust või lepingust taganeda, kui
      1. müüja on keeldunud puudust kõrvaldamast või ei ole seda kõrvaldanud vastavalt tsiviilseadustiku seaduse nr 89/2012 (muudetud kujul) paragrahvi 2170 lõigetele 1 ja 2;
      2. defekt kordub,
      3. puudus kujutab endast olulist lepingu rikkumist või
      4. Müüja avaldusest või asjaoludest nähtub selgelt, et puudust ei kõrvaldata mõistliku aja jooksul või ilma Ostjale oluliste ebamugavusteta
    4. Mõistlik allahindlus määratakse puudusteta kauba väärtuse ja ostja poolt saadud defektse kauba väärtuse vahena.
    5. Ostja ei või lepingust taganeda, kui asja puudus on tühine; vastasel juhul loetakse puudus oluliseks.
    6. Kui Ostja taganeb lepingust, tagastab Müüja ostuhinna Ostjale põhjendamatu viivituseta pärast asja kättesaamist või pärast seda, kui Ostja on tõendanud, et kaup on saadetud.
  3. Kinnitus kaebuse käsitlemise kohta. Pärast pretensioonimenetluse lõpetamist kinnitab müüja ostjale pretensiooniaruande koopias kaebuse käsitlemise kuupäeva ja viisi või kinnitab remondi ja selle kestuse. Kui Müüja on hinnanud pretensiooni põhjendamatuks, on Ostjal õigus saada kirjalik selgitus pretensiooni tagasilükkamise kohta.

Käesolevad kaebuste esitamise korra eeskirjad jõustuvad 14. märtsil 2025.

Kaebuste esitamise korra reeglid võivad muutuda.

%s ...
%s
%image %title %code %s